دغدغه های من در فلسفه تربیت و فناوری

مقاله سعید ضرغامی و مارک دفریس

چهارشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۵۸ ق.ظ

Ubiquitous learning and massive communication in MOOCs: Revisiting the role of teaching as a praxis

Saeid Zarghami-Hamrah & Marc J. de Vries

مقاله سعید ضرغامی، عضو هیأت علمی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی و مارک دفریس، استاد فلسفه علم و فناوری دانشگاه دلفت هلند، با موضوع ارزیابی نقش عمل تدریس همچون عملی هنجاری در موک ها، در شماره سوم مجله «اخلاق و تربیت» در سال 2018 منتشر شد. پرسش اساسی این مقاله این بوده است که با توجه به تغییرات رخداده در نقش تدریس در موک ها، تدریس به عنوان گونه ای عمل هنجاری، آن چنان که ویلفرد کار با الهام از ایده ارسطو مطرح کرده است با چه چالش هایی روبرو است؟ در این راستا به دو تغییر عمده یعنی ارتباط انبوه و یادگیری فراگیر اشاره شده است و در هر مورد تحلیل و تبیین شده است که تدریس در مقام عملی هنجاری با چه دشواری هایی روبرو شده است. لازم به اشاره است که مجله اخلاق و تربیت از سوی انجمن بین المللی فیلسوفان تربیت، به میزان سه شماره در سال و به سردبیری پاول سمیرز توسط انتشارات راتلیج (گروه انتشاراتی تیلور و فرانسیس) منتشر می شود. اطلاعات مقالات منتشر شده در این شماره از مجله اخلاق و تربیت در لینک زیر قابل مشاهده است:

https://www.tandfonline.com/toc/ceae20/current?nav=tocList

DOI:10.1080/17449642.2018.1509189

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۱
حمید احمدی هدایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی