حواسپرتی دیجیتال
سلسله وبینارهای ماهیانه انجمن یادگیری الکترونیکی ایران (یادا) 1401
نگاهی فلسفی به حواسپرتی دیجیتال در آموزش
سخنرانان:
سعید ضرغامی همراه
دانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی
حمید احمدی هدایت
استادیارگروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
دوشنبه 20 تیرماه 1401 ساعت 17 الی 18:30
لینک برگزاری جلسه در محیط ادوبی کانکت: https://b2n.ir/u53608
چکیده بحث:
سیستم های آموزشی فعلی به طور فزاینده ای دیجیتالی شده و از طرفی مطالعات زیادی نشان می دهند که دانش آموزان از فناوری های آموزشی برای فعالیت های خارج برنامه و چندکاری استفاده می کنند، که این امر منجر به کاهش شدید عملکرد آموزشی می شود. پساپدیدارشناسی از رویکردهای نوین فلسفه فناوری است که توصیف دقیقی از نحوه مواجهه انسان و فناوری ارائه می دهد. نگاه فلسفی به علل و نحوه مواجهه با حواسپرتی های دیجیتال می تواند ابعاد و لایه های پنهانی نحوه دگرگونی تجربه و ادراک انسان را هویدا سازد.