دغدغه های من در فلسفه تربیت و فناوری

باسمه تعالی

«اوصیکما و جمیع ولدی و اهلی و من بلغه کتابی بتقوی الله و نظم امرکم» (امام علی علیه السلام)

فراخوان مقاله

نوزدهمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا/ خرداد 1394

لینک سایت همایش

«فلسفه و نظم عمومی»

یکی از واقعیتهای هستی و مسائل هستی‌شناختی، «مدنی بالطبع» بودن انسان است تا بدانجا که امروزه بسختی میتوان تصور کرد فرد انسانی خارج از جامعه حتی قادر به حیات باشد. از سویی آنچه ضامن بقای هر جامعه است نظام، قوانین و قواعدی است که همزیستی افراد انسانی را میسر ساخته تا رفع نیازها و منافع هریک، نیاز و منفعت دیگری را نابود نکند. بر پایه همین اصل، ساختار و نهادهای اجتماعی شکل گرفت، سخن از حقوق و وظایف متقابل دولت و ملت بمیان آمد و علومی همچون جامعه‌شناسی، حقوق، اخلاق اجتماعی و سیاست پدید آمد.

فیلسوف و فلسفه که متعهد به تبیین مبادی تصوری و تصدیقی علوم دیگرند، گریز و گزیری از مطالعه اصول و قوانین جامعه و نظام حاکم بر آنها و نیز فرصتها و تهدیدهای اجتماعی ندارند. بر همین اساس، بنیاد حکمت اسلامی صدرا بر آن شد نوزدهمین همایش از سلسله همایشهای بزرگداشت حکیم ملاصدرا را به موضوع «فلسفه و نظم عمومی» اختصاص دهد تا هم یادآوری وظیفه خطیر فیلسوفان و متفکران جامعه باشد و هم موعد و میقاتی برای اهل نظر تا اندیشه و دانش خود را کنار هم نهند؛ امید آنکه گامی عملی نیز برداشته شود.

بدینوسیله از اساتید، صاحبنظران و پژوهشگران گرامی دعوت میشود با ارائه مقاله در موضوعات ذیل یا دیگر موضوعات مرتبط، در این همایش شرکت نمایند. بدیهی است که مقالات باید دارای مضمون جدید یا رویکرد تحلیلی‌ـ‌انتقادی و معطوف به نتیجه‌یی کاربردی و سود عملی برای جامعه باشد.

 لطفاً مقالات خود را بنشانی siprin@mullasadra.org ارسال و در موضوع نامه مرقوم فرمایید:«مربوط به همایش خرداد 94»

زمانبندی مراحل همایش:

مهلت ارسال چکیده مقالات: 26 12/ /1393
مهلت ارسال اصل مقالات:

04

02/ /1394
برگزاری همایش:پنج‌شنبه       31 02/ /1394
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۳۰
حمید احمدی هدایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی