فلسفه ی تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد تهران

دکتری تخصصی (PHD) فلسفه ی تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد تهران - ورودی نیمسال دوم 93

فلسفه ی تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد تهران

دکتری تخصصی (PHD) فلسفه ی تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد تهران - ورودی نیمسال دوم 93

فلسفه ی تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد تهران

با سلام و ادب
فضای حاضر توسط یکی از دانشجویان دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شاهد طراحی شده تا مقدمه ای برای ارتباط بیشتر دانشجویان دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه های کشور و تعامل مثبت و سازنده در راستای رشته فلسفه تعلیم و تربیت باشد. امید است بتوانیم با این درگاه حلقه ارتباطی در بین دانشجویان دکتری و معرفی دانشگاه شاهد باشیم.
جهت عضویت در گروه تلگرام دانشجویان دکتری فلسفه تعلیم و تربیت به پست الکترونیکی زیر پیام دهید.
teacher67@gmx.com
لازم به ذکر است عضویت در این گروه فقط مختص دانشجویان دکتری و اساتید فلسفه تعلیم و تربیت می باشد.
با تشکر
حمید احمدی هدایت

دعوت به نگارش مقاله

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۲ ب.ظ

مجله علمی پژوهشی «مطالعه و پژوهش کتب دانشگاهی»، وابسته به سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها از پژوهش‌گران دعوت کرد تا مقاله‌های پژوهشی خود را به این مجله ارسال کنند. «پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی» نشریه‌ای دانشگاهی است که با هدف معرفی آخرین یافته‌‏های پژوهش‌گران و صاحب‌نظران در حوزه‏ کتاب دانشگاهی منتشر می‏‌شود و مقالات آن دستاورد طرح‌های پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و نقد و بررسی علمی، در حوزۀ کتب دانشگاهی است.
این نشریه در راستای اهداف سازمان سمت در سال 1375 به منظور کمک به انعکاس روند تولید علم، زیر عنوان «سخن سمت» و از سال 1388با هدف تغییر وضعیت و تبدیل به فصل‌نامه علمی پژوهشی، با نام«عیار»، منتشر شد و در مورخ 20 دی 1391 از سوی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با نام «پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی»، به مدیرمسئولی و سردبیری دکتر احمد احمدی و تحریریه جدید، به اعتبار علمی پژوهشی دست یافت.
محورهای فصل‌نامه به شرح زیر است:
۱- جایگاه کتاب دانشگاهی در نظام آموزشی
۲- مطالعات مقایسه‌ای کتاب‌های دانشگاهی با سایر کشورها
۳- معیار و بایسته‌های کتاب دانشگاهی
۴- مبانی تألیف کتاب دانشگاهی
۵- کاربرد نظریه‌های آموزشی در کتاب دانشگاهی
۶- نقد و بررسی کتاب‌های دانشگاهی در قالب مقاله علمی پژوهشی
۷- زبان‌شناسی کتاب دانشگاهی
۸- مطالعات روان‌شناسی کتاب دانشگاهی
۹- جنبه‌های هنری و زیبایی‌شناسی کتاب دانشگاهی
۱۰- حقوق و مالکیت فکری کتاب دانشگاهی
۱۱- فناوری‌های جدید در تألیف کتاب دانشگاهی
۱۲- مسائل فنی نشر کتاب دانشگاهی
۱۳- الگوهای ارزیابی کتاب دانشگاهی
۱۴- معرفی و ارزیابی علمی آموزشی آثار مورد استفاده در دانشگاه‌های جهان در حوزۀ علوم انسانی
۱۵- رابطه میان اهداف علمی و فرهنگی و منابع آموزشی دانشگاهی
۱۶- آسیب‌شناسی شکل و محتوای منابع آموزشی علوم انسانی در دانشگاه‌ها
۱۷- راهکارهای استانداردسازی منابع آموزشی دانشگاهی
۱۸- مطالعات موردی نیازسنجی در حوزۀ منابع آموزشی دانشگاهی
۱۹- شاخصه‌های علوم انسانی در تولید منابع آموزشی
۲۰- تجاری‌سازی آموزش در تولید منابع درسی دانشگاهی
۲۱- پیوستگی و گسیختگی‌های میان منابع آموزشی دانشگاهی و پیش از دانشگاه
۲۲- فرآیندهای پژوهشی و رابطه آن با تولید محتوای آموزشی
۲۳- راهکارهای افزایش بازدهی کیفی منابع آموزشی علوم انسانی در دانشگاه‌ها
۲۴- بررسی سیر تطور و تحول پارادایم ها، جریان‌ها و نظریه‌های علمی در تألیف کتاب دانشگاهی
۲۵- ترجمه و استفاده از شیوه‌ها و راهبردهای آن در تألیف کتاب دانشگاهی

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه مجازی مجله، ضمن مشاهده و دریافت آخرین مقالات، با محورهای مطالعاتی مجله و نحوه ارسال مقالات آشنا شوند. لازم به ذکر است که داوری و چاپ مقاله در این مجله رایگان بوده و فرایند ارزیابی و اعلام نظر در رابطه با مقالات کمتر از سه هفته خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۳
حمید احمدی هدایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی