دغدغه های من در فلسفه تربیت و فناوری

کتاب فرهنگ توصیفی فلسفه تعلیم و تربیت

دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۵۳ ب.ظ

با سلام و احترام

کتاب فرهنگ توصیفی فلسفه تعلیم و تربیت تالیف دکتر محسن فرمهینی فراهانی دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد منتشر شد.

علاقمندان به خرید کتاب می توانند از غرفه های تشکیل شده در همایش آموزش عالی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت واقع در دانشگاه شهید بهشتی با تخفیف خریداری نمایند.


1- در تدوین اثر حاضر از 440 منبع داخلی و خارجی اعم از فرهنگ ، کتاب های درسی ، فصلنامه های مرتبط داخلی و خارجی استفاده شده است و تا آن جا که امکان داشته است برای هر واژه فقط یک معادل فارسی ارائه گردیده است . لیکن در مواردی که یک واژه انگلیسی ، معانی گوناکونی داشته ، به خاطر لحاظ جامعیت واژگان سعی شده است معانی مختلف آن واژه در حوزه تعلیم و تربیت با ذکر شماره 3، 2، 1 ، مشخص گردد.

2- از ویژگی های دیگر این کتاب ، انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی بون آن است .بخش فارسی به انگلیسی به منظور تسهیل در دستیابی به اصطلاحات و واژه هاپیش بینی شده است .

3- در انتهای توضیح هر واژه هر جا لازم بوده است نگارنده برای فهم بهتر مطالب ، کلماتی همچون "مقایسه کنید با "،"مترادف است با"،"رجوع کنید به"، آورده است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن واژه می توانید به آن مراجعه کنید .

4- در تنظیم فهرست منابع ، ترتیب الفبایی رعایت نشده است . نام منابع استفاده شده به منظور رعایت امانت ، در انتهای توضیح هر واژه یا اصطلاح به صورت«عدد» آورده شده است ، که در این صورت برای پی بردن به مشخصات کامل منبع باید به صفحات فهرست مراجعه کنید . مثلاً اگر در جلوی توضیح واژه ای عدد (80) ذکر شده است . شما برای آگاهی از منبع مورد استفاده به شماره 80 در فهرست رجوع خواهید کرد و درخواهید یافت که منبع 80مربوط به کتاب " باقری، خسرو (1386)، جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت در میانه نظر و عمل؛ تأملی به واپسین چالش فلسفه های تحلیلی و قاره ای، فصلنامه نوآوری های آموزشی، شماره 20، سال ششم " میباشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۱
حمید احمدی هدایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی